Kenedi Aura - fényképes ráadás!

2015. augusztus 16., vasárnap

Legutóbb egy régi kanizsai tanítónő, Kenedi Aura emlékét próbáltam meg felidézni, amennyire a korabeli sajtó és a hivatalos anyakönyvek, na meg egy temetői séta eredményeképpen sikerült. Megjegyeztem, hogy sajnos eddig nem akadtam fényképére. Kis írásom közzététele után nagyon gyorsan kaptam üzenetet és két fényképet Béres Sándor tanár úrtól, aki ahhoz is hozzájárult, hogy a képeket megmutassam nyilvánosan. Nagyon köszönöm!

Élek az engedéllyel és először az érdekesebb fényképet másolom ide. Pontos évszámot nem tudok, de szerintem valamikor az 1930-as évek második felében készülhetett.




A kép helyszíne a Csengery utca 33. alatti belső udvari házrész, ahol, mint korábban írtam, Kenedi Aura egész kanizsai életében lakott. Itt élt ifjú tanítónőként és szülei halála után továbbra is ez maradt az otthona. Itt töltötte nyugdíjas éveit és az anyakönyvi bejegyzés tanúsága szerint itt is hunyt el 1969. augusztus 11-én.



Térjünk vissza a fényképhez, mely azért is értékes, mert meglehetősen jól látszik rajta ez a Morandini Román által tervezett és épített házrész.

Kenedi Aura a kép jobb szélén áll, télikabátban, kis kalapkával. Bal szélen öccse, ifj. Kenedi Imre mérnök, mellette felesége, a szintén nagykanizsai Raffaelli Anita tanítónő és három gyermekük. Azt tudom, hogy Imre és Anita 1929-ben kötöttek házasságot, így gondolom, a gyerekek fényképei alapján, hogy a kép a 30-as évek második felében készülhetett. Ekkor Aura ötvenes éveinek legelején járhatott.

Megmutatom a másik képet is, ami ugyanott készülhetett, csak szerintem jónéhány évvel később. 



Kenedi Aura itt középen áll, világos kabátban, fedetlen fejjel.

Nagyon hálás vagyok Béres tanár úrnak a fényképekért, de azért nem bánnám, ha valahonnét előkerülne egy olyan kép is, ami Aurát ifjan, esetleg mint az Aranyvirág operett főszereplőjét ábrázolná... Talán nem reménytelen ez a kívánság, hiszen sikeres, városszerte elismert előadás volt, talán készült legalább egy csoportkép a szereplőkről és még előkerülhet családi albumból vagy a múzeumból...

0 megjegyzés: