Petrovics Emil Nagykanizsán, 2010 október 31.

2011. július 20., szerda

Petrovics Emil halála feletti megrendülésemben szükségét éreztem, hogy megírjam a hozzá fűződő emlékeimet. Szóltam két nagykanizsai látogatásáról, amely alkalmakból a második egykori mestere és atyai barátja, Farkas Ferenc jegyében zajlott. Fényképeket is mutattam a koncertről és az utána következő baráti találkozóról. De van itt még egy fénykép, ami ezen a kedves összejövetelen készült a Tanár Úrról:




Most viszont meg tudom mutatni videón is Farkas Ferencről szóló megemlékezését (Nagykanizsa, Jézus Szíve-templom, 2010. október 31.) :



A napokban a Népszabadságban olvastam, hogy utolsó budapesti megszólalása 2011. június 8-án, alig három héttel halála előtt történt a Pallas Páholyban, a XXI. Század Társaság összejövetelén. Amennyire tudom, tavaly őszi nagykanizsai megemlékezése pedig az utolsó vidéki nyilvános megjelenése lehetett. Ezért is találtam fontosnak, hogy megosszam az érdeklődőkkel ezt a különleges videofelvételt; egyúttal köszönetet mondok a Farkas Ferenc Énekegyüttesnek és a nagykanizsai zeneiskolának, hogy ezt megtehetem.

Ha Kanizsán a Deák téren, a könyvesbolt oldalán járok a Felsőtemplom irányába, szinte mindig eszembe jut, amikor  tavaly ősszel a Tanár Úrral sétáltunk itt a koncertre tartva...

0 megjegyzés: